top of page

Zumba Jam

Jag var på ett jam med Anssi Heikkilä i Lördags. Ett jam är när det kommer en sk jammer (ZJ) som lär ut koreografier åt oss som är ZIN (zumba instruktörer) Vi gick igenom 4 koreos som inte finns på vare sig skivor eller någon annanstans, man får inte filma dom så de hamnar på nätet heller. Ett jam är 3 timmar, så det var konon kul. Han är jätte duktig Anssi.

Hela galna gänget :)

Maria, Anssi, Kirsi och jag in a strong pose!

Efter jamet så var det dags för Masterclass, zumba i 1.5 timmar. Det är INTE en klass för oss ZIN eller för såna som zumbat i urminnes tider, det är för ALLA. Att den heter masterclass är bara därför att det är en ZJ eller en ZES (de som utbildar oss i de olika zumba "grenarna") som håller klassen.

Här är vi på väg, del av gänget som kom från Happis, vi brukar vara 5, jag, Kirsi, Britt, Nina och Maria. Men i år fick vi 20 från Happis, inte illa va. Här är inte alla med på bild men flertalet iallafall.

På väg på masterclass, yeeeey

Vi har intagit våra platser och väntar. Det är inte så stort där nere på Umpi så det gäller att vara i tid så att vi får bra platser och inte hamnar längst bak.

Många förväntansfulla deltagare

Zumbandet har dragit igång, 1.5 timmar med Anssi Heikkilä. Full fart från det det startade till sista låten, grymt!

och här har han äntligen startat!

Det var en bra dag, mina ben var helt slut när jag kom hem. Fötterna var ömma som fan, mina skor var inte det bästa på stengolvet. När jag kom hem var det hopp i duschen och sen på middag med familjen. Sen var det soffläge och massage av min finaste dotter Savannah <3

Zumba lugnt


Senaste inlägg
Arkiv
Följ mig på
  • Facebook Basic Square
bottom of page