top of page

Avslutning Zumba Kids

Alltså vilka barn jag har, de är helt otroliga. Dom vet när det gäller, de dansar när de verkligen är dags. Den mindre gruppen var upp först, 4 sånger gjorde vi. En flicka har varit så försiktig, hon dansar gärna men ofta inte med oss, hon kan dansa bredvid. Igår började hon gråta när vi övade, jag var tvungen att hämta mamman så hon fick gå ut. En annan av tjejerna burkar bara stå och titta, hon deltar varannan gång. Men de deltar när de vill, jag vill inte tvinga nån men försöker locka in dom och ofta går det efter ett tag. Igår på uppvisningen så dansade ALLA! Det gick kanon. Jag är så imponerad.

Den större gruppen är precis lika duktig, det blir fart när vi kommer upp på golvet minsann, 5 låtar hade vi, det skulle varit 6 men tyvärr var jag tvungen att i sista minuten stryka en. Vi hade redan dragit ut på tiden. Alla har sitt och de planerar efter de tider de får så övertid allt för länge går inte! Men det gick kanon, dom är så otroligt bra. Imponerande ungar, helt otroligt!

Vi fick med publiken, som för övrigt var riktigt många i år, de sjöng med, klappade och ropade ZUMBA! Efteråt var det Diplom utdelning, den sedvanliga presenten, ett alldelens eget zumba armband. Det är minsann inte många som har ett sånt, bara zumba människor. Och efter det var det frukt, med festis.

Jag och Kevin, en av killarna :)

Känns alltid tomt när det är över, nu har jag en gång till med Seskis gruppen och sen är det bara fitness gänget kvar.... när man har rullat 4 grupper och denna vår 6 (zumba chair har jag oxå kört) så blir det otroligt tomt med bara en kvar. Samtidigt är det skönt, jag hinner med huset och familjen lite mer. Och sen får mina stackars ben sin välförtjänta VILA, de är lite smått utarbetade måste jag säga, kramper och muskel ryckningar, värk osv. Men det är ju så kul och medans jag zumbar känner jag inget i benen, då går allt som en dans :) Så nu pustar vi ut över sommaren och sen kör vi till hösten igen!

Zumba lugnt


Senaste inlägg
Arkiv
Följ mig på
  • Facebook Basic Square
bottom of page