top of page

Zumba cruise 2016

Vilken helg vi varit med om, synd bara att inte fler nappade på detta. Det var verkligen jätte roligt, intensivt men roligt! Vi åkte 08 från Happis på lördag och kom hem 01 natten mot Måndag! Under denna tid hann vi strosa i Stockholm, äta lunch i Gamla Stan, hoppa på båten med middag och masterclass i nattklubben, Neon edition kallades årets cruise, shoppa, ha en massa andra pass och äta i massor :)

Masterclassen var jätte rolig, instruktörer varvade varann, hur kul som helst. Fast det var trångt, man kunde inte ta ut sina rörelser utan att riskera att klippa till någon, folk blev irriterade och fräste hit och dit. Maria såg två kvinnor som nästa började gräla! Folk zumbade överallt, både de som bokat zumba cruise, andra gäster och personal! Vi var rätt trötta och sega i kroppen efter detta. Meningen var att vi skulle byta om och gå på nattklubb, kläderna fanns i väskan. Men vi orkade inte så vi satt och glodde på folk en stund, strosade lite på båten och vid 24 drog vi till hytten för en välbehövlig dusch och godis ätande :)

Söndagen startade kl 08 med frulle, vårt första pass var 10 Miriam och Simon, jätte duktiga, roliga låtar och enkla koreosar, det går alltid hem. Efter det lunch och sen Monica Lejman och 90 tals zumba. Hon är så duktig, hon dansar med oss på golvet, tar upp folk på scen och gissa vem som fick komma :D Mellan passen shoppade vi lite, strosade var på zumba shop och hade naturligtvis fler pass, Nuno och Ricardo och det jag väntat på STRONG by zumba och det var allt jag förväntat mig! Nu är det bara att se fram emot utbildningen den 18 September, det ska bli så jäkla kuuuuul!

Sista passet struntade vi i, vi drog till hytten för att duscha, packa väskan och sen sitta och njuta den sista timmen på däck av sommar, jo det var sommar där, 20-23 grader hela tiden, ljumma vindar och varm luft!

Kika gärna in på min andra blogg, jag har mkt mer bilder där. Här kan jag inte sätta in lika mkt eftersom utrymmet är väldigt begränsat.

Jag vill tacka Pia och Maria för att ni ville hänga med, utan er hade det inte blivit någon resa. och nästa år hoppas vi att fler vågar hänga med oss eller hur Zumba lugnt


Senaste inlägg
Arkiv
Följ mig på
  • Facebook Basic Square
bottom of page