top of page

Sbz Instruktör!


Japp, it's true, it's me!!! Fasiken vad kul det var. Tufft men roligt. Det är ju en helt annan träning än vad man är van vid. Det har inget med zumba att göra, merän att det är zumba som gjort den. Det är ingen dans överhuvudtaget. Det är uppbyggt i fyra olika block och mellan varje block tar du några step tuch, kanske lite grapewine för att lugna ner hjärtat, ta en klunk vatten, en sk recharge. Det är den enda dansen man kan räkna med.

Här är vi alla nybakade STRONG by zumba instruktörer men allas vår egen Monika Lejman som ZES.

Som ni ser så har vi även en höggravid tjej med oss, Meiri och hon gjorde det kanon. I STRONG så har du variationer på varenda övning, du kan göra om den så att det ska passa alla, ALLA kan verkligen göra det här!

Kroppen var seg igår, ryggen och axlar var lite små onda, idag känns det i benen. Men det var en otroligt givande, rolig, annorlunda zumba dag. Det var så roligt att träffa alla instruktörerna igen, de flesta har man träffat tidigare, en del var helt nya för mig. Men det är så jätte kul att knyta kontakter, prata och bara ha roligt ihop!

Får se när jag kan sparka igång med STRONG! Nu startar jag Gold 12 Oktober, sen kidsen den 1 november så det är rätt mycket kalendern just nu. Men vid sidan av allt detta så ska jag försöka köra in STRONG så jag kan sparka igång i december/ januari. Jag vill inte starta förrän jag är säker och kan programmet. Det är mycket säkerhet, du måste hinna med att ge olika alternativa övningar. Det gäller att coacha, att ge tecken och att vara verbal. Fan vad kuuul!!!

På tal om Gold så har jag en enormt härlig lista på gång. Jag kommer att sjunga mig igenom hela listan :)

STRONG by Zumba

nykläckt och mosig

Zumba lugnt


Senaste inlägg
Arkiv
Följ mig på
  • Facebook Basic Square
bottom of page