top of page

Jag kan bara säga WOW

Alltså vilken Gold premiär!!! 27 stycken var vi i aulan igår! Den var full, mer hade det varit om alla hade kommit, men flera var borta pga sjukdom el annat hinder. Avhopp blir det ju alltid efter första gången, såna som aldrig provat kommer. Sen tar de beslutet om de vill fortsätta. Men om jag får behålla 20 stycken så är jag mer än nöjd.

Jag är så glaaad och nöjd över att zumba Gold bara växer och växer, helt otroligt. Vad jag velat är att alla ska veta vad det är, att många ska ha fått möjligheten att prova och att så många som möjligt stannar. För var leder detta om vi börjar röra på oss. Ja vi håller längre, vi minskar risken för skador, vi mår bättre både fysiskt och psykiskt, vi blir friskare till både kropp och själ. Sen så småningom när/OM vi hamnar hos mina grannar (Lunden, äldreboende) så kommer vi bli väldigt pigga oldisar. Jag vill frälsa så många som möjligt med min zumba, jag hoppas jag kan förmedla glädjen i att dansa. När passet är klart har tränat HELA kroppen plus att vi tränat på kondition och balans och vi har bara haft roligt! <3 Tänk och jag börjar med zumba kids+ jr från ålder 4, fitness gänget är de som är mer aktiva, i Goldis gänget är det från 50 och den äldsta över 70. Jag har fört folk lite över gränserna, många av de som gått Gold med mig har jag kunnat locka över till Fysioteket och mitt fitness pass. Och när de ändå kommit dit så provar de andra gruppträningar som vi kan erbjuda. Nu har det börja dyka upp lite folk från fitness passet på Gold, tänk va, vad kul. Så på fitness passet finns folk över 70 och på Gold finns folk under 50! Nu startar jag STRONG by zumba (som inte har med dans att göra alls, det är en hög intensiv intervall träning) det kommer att locka ytterligare en grupp människor. Det ska bli så roligt.

Zumba lugnt


Senaste inlägg
Arkiv
Följ mig på
  • Facebook Basic Square
bottom of page