top of page

Mitt mål

Alltså igår vad folk det kom på Gold! Vi är runt 30 i gruppen vanligtvis. Det var några borta pga sjukdom igår men sen dök det upp ett helt gäng från en arbetsplats i stan, så jätte roligt. Vi var garanterat över 35!! Men tänk vilken idé de hade. De hade kommit överens om att var och en i gänget skulle ordna en atkivitet. Så varje vecka var det något nytt. Igår testade de zumba, veckan innan var det simning. Vad härligt, vad företagsamt. Vilken idé, tänk om fler arbetsplatser hade sådan sammanhållning.

Det var jätte roligt att få dansa med så många, fantastiskt! Vi hade jätte kul. Gruppen är så härlig att ha. Många av dom har hängt med sen start med mig. Mitt mål med zumban när jag startade var att ALLA ska åtminstone fått möjligheten att prova det och så mycket folk som strömmat genom Gold så kan jag nog påstå att idag vet ALLA vad zumba är!

Jag är så glad över att Gold växer och växer, fler och fler vill prova. Men jag har inte begränsat den till typ bara äldre. Men Gold kan man göra så mycket. När jag pratar om Gold så pratar jag om ungdomar, nybörjare, folk med skador eller begränsningar av något slag. Sist nämner jag äldre bara för att Gold har haft den stämpeln, Gold är för pensionärer, så är det inte. Gold är givetvis för dom oxå men Gold är för ALLA! Jag säger som Monika Lejman min ZES säger, Gold is where the hart is.

Idag blir det STRONG by zumba, underbart, älskar STRONG ..... eller ja jag älskar ZYMBA <3


Senaste inlägg
Arkiv
Följ mig på
  • Facebook Basic Square
bottom of page