top of page

Zumba Kids jr uppstart

Jag fick så mycket barn i den lilla gruppen så jag fick göra två grupper. Tänk vad fantastiskt!!! Jag är så glad och nöjd över att så många barn vill vara med och zumba, världens roligaste träningsform! Sammanlagt med de stora barnen är de 32 barn i grupperna i vår! Tänk vad fantastiskt!!!!

I den första gruppen är det många nya barn, de yngsta är nog där oxå. De är så häftiga och tyckte nog det kändes både tjorvigt och roligt på samma gång. I grupp 2 är det fler som dansat tidigare med mig, en kanon grupp. Och nu ser man skillnaden att bara kanske ha varit med en eller två gånger tidigare. Jag märker klar skillnad och det gör jätte mycket för mig som instruktör, jag ser att jag har lärt dem något. De vet hur det går till och de minns en del steg oxå.

Det var jätte roligt att äntligen få sparka igång, det känns så bra varje gång man får starta upp dom. Här bygger vi grunden, här startar vi rörelsen, här sätter vi mönstret för resten av livet, att visa att det är kul, nyttigt, bra att röra på sig. Här hittar man vänner. Så det är inte en lek att vara kids instruktör, det är ett stort ansvar oxå.

Jag var så stolt över en tjej igår. Hon har varit så blyg tidigare och jag har fått vara jätte försiktig så jag inte skrämmer henne. Men hon har kämpat och varit med och igår när hon kom så var hon riktigt tuff och tog hand om de nya barnen, visade vad de skulle göra och man såg att hon växt i självförtroende. Tänk va från att ha suttit i famnen till detta <3 Tjolavippen på er


Senaste inlägg
Arkiv
Följ mig på
  • Facebook Basic Square
bottom of page